Onsdag

Douglas har inte varit så trött idag som vi trodde han skulle vara efter gårdagens pass, han brukar alltid vara som en padda dagen efter han har gjort något skoj som att träffa andra hundar eller vara på klubben och träna men idag har han haft energi så matte ha fått leka lite med honom och kört lite sök, han är super duktig på det.
Brukar lägga ut lite godsaker i vardagsrummet så får han söka upp dom och han är hur bra som helst på det, man ser verkligen hur han jobbar med nosen, kul att se:)

Brukar även ibland använda det som ett sätt för honom att bli av med energi, som när jag och peter vill vila lite och han har lite energi över eller inte riktigt kan slappna av, då lägger vi ut lite godsaker i lägenheten och låter han söka upp det sen är han ganska slut och somnar direkt, skönt:)

Våra lilleprins blir bara större och större för varje dag, han är redan 7 månader fortfarande valp med andra ord, svårt att behandla honom som en valp när han är så stor man kanske har lite för höga krav på honom ibland, men förövrigt så är han jätteduktig och valpkursen gick bättre än väntat igår, nu längtar jag redan efter nästa gång se vad vi kan lära oss för spännande då..

Syster Frida va här förut så jag passade på att träna lite med henne för peter är på gymmet och tränar, Frida fick hålla godis i handen ( precis som instruktören gjorde igår) och så skulle jag försöka locka honom till mig vilket inte funkade igår men idag gick det jättebra han kom till mig direkt, haha han hämtade godisbiten hos mig sen sprang han tillbaka till Frida igen, det är ju en bra början iallafall att han kom till mig när jag ropade det gjorde han inte igår så det är ju bra..


Till kicki:  Absolut vi får ta och ses snart igen, tror Annie och Douglas saknar varandra lite grann, hehe han blir ju tuffare för varje dag så det är nog inte långt kvar tills dom kan leka på normalt sätt så han inte blir rädd och springer iväg utan att han står kvar är ju en bra början :)



Våran Ögonsten




Kommentarer
Postat av: kicki

Ja VI måste absolut ta oss i kragen, vi ska träna på lördag 9.30 på klubben om ni vill hänga med...Annie ska ta det lugnt å inte leka allt för häftigt nu när äggena inte har fäst ordentligt, men lite träning skadar inte!!Ha det gott å slirrepuss från Annie

2009-10-29 @ 08:47:28
URL: http://www.rottisannie.dinstudio.se
Postat av: Elin

Hej

Måste ju gratta till erat fina underverk oxå :)

Jah har ju fått en massa info via Kicki, hihi å han ser superfin ut. En riktig goding. Vore jättekul och träffa er någon gång å få träffa fina Douglas.

Ha d så bra

kram Elin

2009-10-29 @ 22:34:41
URL: http://bogalice.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0