Åter igen har Douglas tratt

Som jag skrev sist så han "lille" Douglas skadat sig lite på tassen och då är det tratt som gäller, igen. Han börjar vänja sig vid att ha trätt lite då och då hehe i början när han va lite och hade tratt rörde han sig inte ur fläcken han tittade inte ens på oss han lyssnade inte heller för den delen, tror han skämdes en aning men nu är det ingen fara alls, han verkar trivas i den fast han sak har han inte lärt sig än det är att tratten är fortfarande större än huvudet men han tänker inte alltid på det och går in i alla möjliga saker, bordet, dörren ja allt va det nu kan vara.

Men Husse är kanske inte den smartaste av dom alla om man säger så, tyckte faktist att det va lite kul för jag fattade inte riktigt vad han tänkte med, Jo såhä va det:
Jag skulle ta med mig douglas hem från peter jobb och d¨tyckte vi att det kanske vore bäst att han hade tratten på sig även i hundburen o bilen så han inte ligger och slickar så man inte ser, jo visst en bra tanke va det ju allt men kanske inte lika kul för Douglas, Peter säger åt douglas att hoppa in i buren men vi ser ganska direkt att det där kommer ju aldrig att gå, Douglas hoppar men studsar tillbaka lika fort eftersom tratten tar emot hundburen. så han kom aldrig in i buren, då skrattade jag en smula husse med för den delen men det va nog inte lika kul för douglas, Han hoppa in som vanlig och det tar tvärstopp, stackars våran lilla huligan..


     


Även idag har jag och Douglas varit ute och lekt i snön och för en gångs skulle fick jag faktist med mig kameran ut så här kommer lite bilder från dagens promenix i snööööön..

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0