camping livet på öland

Öland böda sand, herregud så skönt vi har det, jag frida & douglas kom hit  fredags, peter är hemma och fxar med huset, douglas har skött sit ganska bra faktist, trots många utfall mot hundar men om man ska se det så så gör i stort sett dom flesta hundarna utfall här, men det ser så mycket värre ut för att douglas är stor och låter som att han ska ha ihjäl alla och alla men det är bara att hålla i mot och greppa tag i honom, min syster tar det ansvaret, mycket bra tycker jag :)
han kopplar av jättebra i husvagn och förtält förutom första dagen men det är ju ganska förstårligt faktist, han sover gott, springer lös på stranden och simmar som en firre i havet, trött som fasiken är han på kvällarna så inget stim & stoj här inte, sköönt :P

Vädret har varit kalasbra förutom igårnatt så regnade det och idag regnar det också men det behövs för det va nästan för varmt ett tag tycker jag, douglas stormtrivs, det märker man på honom han brukar på stressmjäll ganska ofta i vssa situationer men ingenting nu och han är inte uppspelt heller så det är faktist ett plus i kanten, det enda jobbga med honom nu är faktist utfallen mot hundarna, ser inte trevligt ut när man kommer och går men det är som det är och vi jobbar på det..

han morrar nte mot folk eller hundar som går utnför tältet eller något det är mest när vi går i koppel, och senare dag kommer bror med sin tjej och sin franska bulldog svea, som han har lekt med förut, så vi får se hur det kommer att gå i ett förtält:P bra tränng för dom båda om inte annat, dom ska ju bo ihop i 2 dagar nu så hoppas dom inte river stället bara, haha


Jag får se när jag åker hem, mamma och dom ska vara kvar 1 vecka till, jag sa att jag ska vara till söndag men det kan bli ytterliggare några dagar så vi får se hur j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0