Asfalt & lite grönbrunt

Underbart underbart, ja det är verkligen underbart att se lite asfalt och grönbrunt ute, man får lite vårkänslor faktist & det skadar verkligen inte just nu. Även fast snön kommer ligga kvar till nästa jul så blir man ändå lite gladare av att se lite asfalt & att solen hittar fram där någonstans förbi molnen, jag gillar det iallafall :)

Douglas & jag va ute och gick en sväng förut, hittade en bänk och runt om va det inte snö så vi slog oss ner och så fotade jag lite på douglas när jag för en gång skulle hade kameran med mig, här kommer några bilder från idag..

   


På baksidan där vi bor finns det jättebra med yta för att träna, så jag trodde att snön hade försvunnit lite där bakom så jag och douglas kunde springa och träna lite där, vi går dit och börjar kasta lite freesebee med honom vilket inte går jättebra, det ser inte mycket snö ut för världen men när man väl börjar springa så sjönk plutten nästan en halv meter så jag sket i att kasta mer, när vi skulle gå därifrån kommer det 2 rådjur, som tur är hann jag se dom före douglas så det va bara att koppla honom, vi har jättemycket rådjur där nu för folk lägger ut mat till fåglarna där och även lite till dom också skulle jag tro..

Nr vi satte oss på bänken som fick blir vårat spott idag så passade jag på att träna där, det gick förbi folk med hundar och jag satt med honom lös, sa bara åt honom att sitta ner och stanna så gjorde han det, visst tittade han enhel del men inte en enda dendens till att rycka mot dom - Duktig kille..
Körde även sitt,ligg,stå med handkommando och det sitter ju som handen i handsken :P
Han är även jätteduktig på sitta, sitt kvar även om jag rycker som en dåre i kopplet och även ligg ligg kvar funkar kalas, han är så duktigt. plätten som vi är på är dock inte så stor men vi tränade även fot och sitt kvar, sen går jag bort en bit ( så långt det gick ) kallade till mig honom och sedan sa stanna i farten och det funkar bara bättre och bättre för varje gång, ska bli så kul när vi ska träna med honom ordenkligt sen, LÄNGTAR ;)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Kul å se att de funkar bra, ska ni gå någon kurs framöver??

2010-03-23 @ 19:46:04
URL: http://www.rottisannie.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0