Negativt

Kände att förra inlägget som jag skrev för bara några menuter sedan va väldigt negativs, va bara tvungen att skriva av mig lite. Allt är inte negativt när det gäller douglas, han är en jätte go hund ibland, visst han morrar för allting men enda gången han nafsar till är om man skulle ta tag i honom han gör det aldrig annars (än iallafall)
När man klappar honom och han morrar så är det inte hotfullt morr utan mer pratmorr eller vad man ska säga, svårt att förklara hur han är om man inte träffa honom.

Han är jätte lätt lärd och vi tränar mycket med honom, han älskar att söka så det gör vi enhel del, vi ska börja en kurs snart så det ska bli spännande och kul :)

Idag va vi och hälsa på Douglas kärlek, om ni kommer ihåg henne, Wilda hon är cavalier på snart 2 år, det va den första hunden douglas träffade förutom sina syskon, hehe
Det går bara bättre och bättre för varje gång, douglas är inte lika på nu som han va dom första gångerna dom träffades :P


Så nu har jag skrivit lite mer positivt, fick lite dåligt samvete förut, allt är faktist inte dåligt, synd bara att såna allvarliga saker ska vara dåliga, allt annat funkar ju hur bra som helst, gå i koppel, träffa hundar, va själv hemma, träning, lättlärd, lyssnar, skäller inte, morrar inte vid maten ( längre )
så nu ska vi bara få ordning på det där så är han komplett, fast hellre en hund att jobba med än en som man inte behöver göra något mer, utmaningar det gillar vi..

nu ligger våran gris helt utslagen på golvet, jag ska sätta på en kopp kaffe tänkte jag och kolla runt lite på nätet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0