Tränat..

Idag när jag kom hem efter jobbet så gick jag en sväng med douglas, det blir dock inga längre sträckor nu när han inte är bra i tassen & bättre blir det ju inte av allt blask och salt men vi gör så gott vi kan, har en liten sko eller om vi ska kalla det strumpa när vi är ute och går & Douglas har accepterat det mer eller mindre, inte för att han har så mycket att säga till om men ändå:)

När vi kom in efter promenaden så tränade vi enhel del, får ju trötta ut honom på annat sätt lite mer nu när vi inte kan promenera så långt. Körde enhel del övningar som kan vara bra att kunna när man ska tävla i lydnad sen..
DEels att han ska gå fot det går skitbra, sen tränade jag även att han skulle ligga och ligga kvar så gick jag iväg i 20sekunder sen gick jag tillbaka och det gick hur bra som helst också.. sen körde vi stt och ligg med hjälp av handrörelse och även "stå" det funkar bättre och bättre för varje gång, kul att se framsteg :)
Vi bor ju inte i världens största lägenhet precis men jag tränade även att han skulle sitta kvar sen ropade jag på honom och sen sa stanna det gick över förväntat riktigt riktigt bra faktist ju fler gånger  vi körde det ju snabbare stannade han, wiiie :)

Det som gick mindre bra var apporten men det har vi ju och andra sidan inte tränat speciellt mycket på men ska börja med det nu..

Träning ger färdighet och som hundägare blir man ju lycklig av minsta framgång :)




Några nya bilder på våran snyggning här hemma, Rödegårdens DrDouglas




Kommentarer
Postat av: Liinzan

Fin han är! :)

2010-03-02 @ 23:02:31
URL: http://creadiem.webblogg.se/
Postat av: cicci med familjen

Hej ni

Tack så mycket, det är jätte bra med oss!

Ser att grebben eran har haft lite otur, hoppas han blir bra snart igen för er!

Hur går allt för er då?

Kram från mig i norr

2010-03-05 @ 15:15:24
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0