kallt igen..

ett tag trodde jag faktist att våren va påväg lite grann iallafall, snön började smälta bort och man kunde se asfalt men den vart övertäckt lika fort igen, 16 minus är inget man vill ha direkt men bara att gilla läget, idag va det ganska skönt ändå, -8 när jag åkte till jobbet i morse men bara -2 när jag åkte hem och väl hemma va det nog + gradera, haha aja väder väder, nu får det mer än gärna bli vår..

väl hemma tog jag med douglas till stallet för att springa av han lite, roligt oligt och oj oj oj vad han röjer i snön, kul tycker han..
har inte hänt så mycket på sista tiden, allt är som vanligt förutom att dogge har slutat att morra ( men bara ibland ) när man tar av kopplet/selen, nu morrar han inte varje gång kanske 3/10 och det är framsteg, haha. jag tror han är inne i någon slags period när han ser och höt saker som inte finns eller så har jag dålöig syn och hörsel. han småmorrar och gnäller på kvällarna som att han hör något, går runt i lägenheten och fnyser ( nej han är inte bajsmödig/kissnödig)  är jag då själv hemma tycker jag det är lite obehagligt, eller när man är ute och går och han får för sig att bara skälla på ett träd eller vad som, han attackerade förövrigt en snögubbe för att tag sen som ungarna hade gjort, den stog brevid vägen på en gräsplan och han bara morrar mot den sen drar mot den och hoppar ner den, haha han biter den dock inte men mosar ner den, haha och det va mörkt ute så den va väl otäck.
igår va jag vid ljungbadett och sprang med honom så finns den en livboj där som douglas skällde ut och försökte leka upp och när den inte rörde på sig började han bita i det, lite roligt är det faktist att titta på när jag skäller ut den och hopparrunt den i lekpossition :P

för några dagar sen när syster & jag va uppe i stallet med douglas och skulle ha snöbollskrig, då gjorde vi många snöbollar runt varandra för att sedan kastade den på varandra, men douglas bet sönder alla mina snöbollar som ett litet barn när man leker i sandlådan dom bara förstör, så är douglas också med snöbollar, så där sitte jag och får massa snöbollar på mig av syster men själv kunde jag inte kasta några för dom hade ju douglas tagit sönder :)

charmtrollet, pekka berätta förövrigt att när jag gick till jobbet i morse så reste douglas sig från sin plats kollade så jag hade gtt ner från trappen sen sträckte han lite på sig och hoppade upp och la sig i min säng, haha har aldrig hänt förut men på honom verkade som att han inte gjorde annat än att ligga där ;)

inga nya bilder att bjuda på tyvärr så får bli några gamla från i sommras



jajjemän allt för nu, ciaao :)



Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Jo de e bara bra med oss med de knallar på i kylan.

2011-02-21 @ 13:48:27
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0