snööö

nemen oj det tog inte en månad tills nästa inlägg, kors i taket

. Idag har vi varit hos peter mamma och fikat, just nu är peter och har pokerkväll med grabbarna på jobbet och jag har städat lite grann, ska ha lite fest imorron för mina goa tjejer eftersom jag fyller år på söndag, usch ångest 23 år och åldersnojja haha ja ni läste rätt, känns inget kul alls :P

Douglas jag och mamma har röjt på kanalen idag, mycket snö men douglas tar sig fram lätt, själv tycker jag det är svinjobbig att gå i snön när det räcker en till knäna men det är väl bara att pölse på antar jag, imorron drar vi till kanalen igen, dogge älskar det och man blir glad av att se när röjjer runt, och min underbara mamma följer förstårs med, hon springer och gömmer sig när douglas springer för långt bort sen säger jag "sök mormor" och han löper som en galning och hittar henne såklart, mysiga är dom ihop dom där två, mormor morfar och moster det är douglas favoriter det :) mommoskille, haha :)

När man går kanske 2 kilometer på kanalen så springer han säkert en mil, så himla skönt att han kan roa sig själv och han lyssnar jättebra på inkallning, springer han för långt bort så vänder vi och säger "nu vänder vi" och då kommer han direkt, super skönt att det funkar faktist..

douglas och jag har myst i soffan nu i kväll, mysigt mysigt, han lägger sig på rygg och ålar sig som en stolle och blir lite busig också, han vill snutta lite på filten sen ligger han där som en gosig björn ;)

När jag skulle bädda sängen för ett tag sen så undrade jag vart douglas hade tagit vägen och jag hittar honom såhär :



Avslutar dagens inlägg med en bild på tjurigaste douglas, haha, bilden är tagen i början när vi flyttade hit, och vi har ju överväning nu och douglas tyckte det va lite läskigt att gå nerför trappan, uppför gick jättebra med nerför gick inte alls lika bra, man fick muta honom med godis för att han skulle gå ner, och en dag sket vi i det för vi ville se vad han gjorde, tror ni inte han satte sig i trappen och vägrade gå ner. haha


Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja du Fia de e en helö del motor i fröken å hon e rätt osäker i vissa sammanhang oxxå så de finns en hel del att jobba med...men när vi tränar blir hon en helt annan hund, så jäkla rolig att träna med så förhoppningsvis dröjjer de inte så länge tills vi e ute på tävlingsbanan med henne...ja vi måste ses snart!!

2011-01-08 @ 10:05:44
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: HJ, Hanna Junis

HEJ FIALOTTA!!! Nu kommer hannastekpanna snart hem igen :D Sa nasta helg kan jag komma o kolla pa eran match mot koping. Jag har saknar dig sa, men sa svart att fa tag pa dig nar du inte ar pa facebook ;) Halsa douglas sa ses vi nasta helg <3

2011-01-16 @ 00:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0